O Godzinie Geniuszu na Spotify - co to jest Shark Tank?

Kropki znowu się łączą.  Tym razem od Torunia do LiveBinders :)



Podczas wyjazdu do Torunia Michał, uczeń biorący udział w programie "Szkoła Humanitarna", wspomniał o tym, że o wiele łatwiej teraz dodać podcast do platformy Spotify. Przekazałem informację Jackowi Staniszewskiemu, z którym współtworzę Edugadki i... bum... za pół godziny mogliśmy się już  podzielić z naszymi fanami linkiem do spotify'owego kanału Edugadek.





Kilka dni później przypomniałem sobie o tej historii i, wyruszając na rowerową przejażdżkę, wpisałem w Spotify "Genius Hour". Ku swojemu zdziwieniu mechanizm wyszukiwania okazał się chyba bardziej precyzyjny niż w przypadku apki "Podcasty", w której już wcześniej takie wyszukanie przeprowadziłem i na której wysłuchałem wszystkich dostępnych materiałów.

Rezultatem spotify'owych poszukiwań  były dwa kilkudziesięciominutowe odcinki podcastów poświęcone w 100% Godzinie Geniuszu. Jeden z nich, pt. "S4EP14 How to use Genius Hour to transform student motivation", pochodził z podcastu "Truth for Teachers", mojej ulubionej Angeli Watson, i był rozmową z AJ Julianim, o którym już pisałem wcześniej, jako o autorze i prowadzącym webinar, w którym udało mi się wziąć udział mniej więcej miesiąc temu.  Drugi odcinek, pt. "AJ Juliani on Genius Hour, PBL, Design Thinking"należący do podcastu Vrain Waves, także zawierał wywiad z tym samym ekspertem. Okazuje się, że A.J. Juliani uważany jest w USA za ojca chrzestnego Godziny Geniuszu, jako że pracuje tą techniką od ponad 7 lat i ma w jej stosowaniu naprawdę ogromne doświadczenie, a w dodatku chętnie się dzieli swoimi przemyśleniami.



Po wysłuchaniu odcinków mam kilka kolejnych rzeczy do wypróbowania. Na przykład przydatną podczas codziennej pracy w ramach Godziny Geniuszu regułę 3xN (od angielskich zwrotów: What did you learn that is NEW for you, what do you NEED from me, What are you going to do NEXT, czyli Czego NOWEGO się nauczyłeś, Czego ode mnie POTRZEBUJESZ, Co masz zamiar zrobić DALEJ).

Poznałem też technikę Shark Tank - słyszeliście o niej?  W skrócie to mikro-prezentacja (od 30 sek. do 1 minuty), podczas której każdy z uczniów po kolei prezentuje pomysł na swój projekt, trzymając się 4 slajdów w formacie:

  • What are you going to learn and make? - Co zamierzasz się nauczyć i co stworzysz?
  • Why are you going to learn and make this?  - Dlaczego zamierzasz się tego nauczyć i to stworzyć?
  • How are you going to learn and make this? - W jaki sposób zamierzasz się tego nauczyć i to stworzyć?
  • What will you consider a success in your project? Co uznasz za sukces w przypadku Twojego projektu?

Zamierzam stworzyć taki Shark Tank [akwarium z rekinami], podczas drugiej tury Godziny Geniuszu - po etapie wyboru projektów, a przed etapem zbierania materiałów i tzw. 'researchu'.

Ostatnie moje odkrycie, z którego możecie skorzystać - kropka po kropce, przeglądając "shownotes" (czyli notatki) do  tego ostatniego podcastu, natrafiłem na niezwykły zasób, czyli kolekcję LiveBinders  poświęconą Godzinie Geniuszu.  Znajdziecie ją >>TUTAJ<<.


Komentarze

Popularne posty