Godzina trzecia i pół, czyli prototypowanie

Pomiędzy trzecią a czwartą Godziną Geniuszu miał miejsce niezwykle ważny  proces uzyskiwania informacji zwrotnej (tzw. feedbacku) w oparciu o prototypy uczniowskich projektów. Proces ten trwał cały tydzień. Na moją prośbę uczniowie mieli udostępnić na klasowej grupie facebookowej link do prototypu lub jego zdjęcie, a potem poprosić o wrażenia i krytykę opartą na tym, co przedstawili.




Etap prototypowania miał na celu zmotywowanie uczniów do tego, aby zmierzali w kierunku kończenia swoich produktów, a jednocześnie miał im dać możliwość uniknięcia niespodzianki w postaci problemów technicznych podczas czwartej i ostatniej godzinie, które uniemożliwiłyby im ukończenie projektu.  Oczywistą zaletą uzyskiwania feedbacku była też możliwość poprawienia najbardziej widocznych niedociągnięć, dzięki czemu produkt finalny będzie lepszy, niż gdyby był tworzony z pominięciem fazy prototypowania.

Pozytywnym efektem była współpraca przy udzielaniu informacji zwrotnej i faktycznie wyłapanie kilku problemów (najczęściej technicznych). Przykład takiej "wymiany" zamieszczam poniżej:

 

 


Trochę mniej optymistyczne było to, że jednak nie wszyscy uczniowie zdecydowali się na opublikowanie "niedokończonej wersji" swojego projektu i postanowili tworzyć wersję finalną bez uzyskania feedbacku. Nie robiłem z tego problemu, pozostawiając im w tej sprawie wolną rękę.



Komentarze

Popularne posty